Kumppaniverkoston rakentaminen

Yksi yritystoimintamme isoimmista ponnistuksista oli SaaS palvelumme jälleenmyyntiverkoston rakentaminen.Toimintamme alkoi B2B myynnillä suoraan loppuasiakkaille, mutta toiminnan laajentuessa myynnin kustannukset nousivat liian suuriksi ollakseen kannattavia tällä tavalla tehtynä. Kompastuimme muutosvaiheessa moniin teräväreunaisiin kiviin, mutta laastaroimalla varpaat ja katsomalla tarkemmin mihin jatkossa astua, pääsimme lopulta hyviin tuloksiin.

Mistä tietää että verkoston rakentaminen on onnistunut? Esimerkiksi siitä, kun kumppanin edustaja esittelee sinun tuotteitasi tai palveluitasi niin, että tuntuu kuin olisit itse äänessä. Silloin kumppani on sisäistänyt kaiken sen mitä tarvitaan onnistuneeseen myyntiin.